Om meg

Bildet mitt
Jeg er en jente som ble født 01.August 1991. Jeg går på Sandvika Vgs, på programområdet SSP også kjent som Allmenn. Her på Blogger lager jeg blogger som er relatert til skolearbeidet mitt, og oppgaver som vi har fått i timen.

onsdag 2. april 2008

To barn

Et fortryllende dikt som jeg har hørt mange ganger. I dette diktet ser vi virkelig forskjell i verden. Fant det på hjemme siden til Aktive Fredsreiser

To barn løper:
Den ene fordi skolen er slutt.
Den andre for å ikke bli skutt.

To barn smiler:
Den ene fordi matte prøven gikk lett.
Den andre fordi den er mett.

To barn gråter:
Den ene fordi skrubsåret blør.
Den andre fordi foreldrene dør.

To barn i verden:
Den ene er 10
Den andre ble bare 9

2 kommentarer:

Nina Hurlen sa...

Her er originalen av diktet mitt. Det ble skrevet i 1996. Flott at så mange setter pris på det :)

To barn i verden
Det ene har latter, lykke og liv
Det andre har tårer, hat og krig

To barn er smiler
Det ene fordi matteprøven var lett
Det andre ble for en gangs skyld mett

To barn løper
Det ene fordi skolen er slutt
Det andre for ikke å bli skutt

To barn gråter
Det ene fordi et skrubbsår blør
Det andre fordi foreldrene dør

To barn i verden
Det ene er ti
Det andre ble ni

Anonym sa...

Hei Nina! Takk for dette diktet - den original versjon din, så inspirerte meg i sin tid at min første oppgave på filmskole ble en kortfilm, basert på diktet di. Nå skal vi lage en kort freds film med mine filmelever, og få den blomstre igjen . Og den er aktuelt som aldri før. Takk at keg endelig funnet navnet ditt!