Om meg

Bildet mitt
Jeg er en jente som ble født 01.August 1991. Jeg går på Sandvika Vgs, på programområdet SSP også kjent som Allmenn. Her på Blogger lager jeg blogger som er relatert til skolearbeidet mitt, og oppgaver som vi har fått i timen.

mandag 3. mars 2008

3. mars

I dette blogginlegget har jeg tenkt til å skrive litt omting som skjedde den 3.mars. Dette gjør jeg bare for morro skyld, og håper en eller annen der ute har glede av å vite hva som skjedde akkurat i dag =)

Det første jeg fant ut var at den 3. mars 2007 var det total måneformørkelse, dette skjer bare vært 4 år, så det er litt stas. Mens jeg fant og gjorde dette, fant jeg også ut noe som jeg ikke var klar over fra før, 2008 er skuddår! Dette vil si at det er 366 dager i 2008, mens det normalt er 365!

Hviste du kansje at 3. mars 1857 erklærte Storbritania og frankrikekrig mot kina og i 1923 ble "Time Magazine" publisert for første gang, du visste kansje heller ikke at Knut Nærum (deltaker i nyttpånytt) ble født den 3.mars 1961!

Vell nå visste du det! Og da har du fått et lite innblikk av hvor historisk denne dagen er. Litt mere lærdom, litt smartere!


Linker: http://no.wikipedia.org/wiki/3._mars
http://www.astronomi.no/maane030307.html

1 kommentar:

Ingunn sa...

Dette var en god ide! Jeg visste bare om skuddåret, ikke resten.