Om meg

Bildet mitt
Jeg er en jente som ble født 01.August 1991. Jeg går på Sandvika Vgs, på programområdet SSP også kjent som Allmenn. Her på Blogger lager jeg blogger som er relatert til skolearbeidet mitt, og oppgaver som vi har fått i timen.

torsdag 7. februar 2008

Vurdering av andre blogger

Vi har fått oppgaven å sammenligne noen blogger, og jeg har valgt å sammenligne "Oslostil", Petter Solbergs blogg og http://javielsker.blogspot.com/.

Første inntrykket av Oslostil bloggen var at det var mye bilder, og ikke så mye tekst. Det er få linker på menyen, og ganske enkel oppsetning. Siden det er om mote, er det mest bilder av klær man kan se på, men det er også kalender og linker til andre sider.

Petter Solbergs blogg fikk jeg intrykk av var veldig rotete, man kan finne det meste på forsiden, og i stede for å måtte klike seg inn på menyen, er alt på forsiden. Det er ganske blanding av alt på siden, bilder, tekst, linker og man kan tilogmed søke på forskjellige ting.

"javielsker" bloggen syntes jeg så veldig ryddig og enkel ut. Oppbygningen er veldig enkel; En hoved "spalte" med de siste innleggene, og på siden har du meny som man kan velge kategorier, datoer og finne forskjellige blogger, du har og en enkel forklaring om personen som har alget bloggen.

Jeg syntes denne var bedre en de to andre, siden det var lettere å finne fram. Oslostil bloggen var og enkel, men jeg likte javielsker bloggen var bedre, siden man fikk lettere oversikt over alt. Men derimot Petter Solberg sin blogg følte jeg ikke at jeg hadde noe oversikt, siden alt var så rotete.

1 kommentar:

Ingunn sa...

Grei sammenligning. Det hadde vært bra med en liten introduksjoon tl temaet også.